Seyahat

Kudüs Seyahatimdeki Tecrübelerim #1

MALİYET VE EL BAGAJI MESELELERİ

Kudüs’e gitmeden önce biz de herkes gibi bazı araştırmalar yaparak hazırlıklarımıza başladık. Önceliğimiz bütçe hesaplaması yapmak oldu. Yaptığımız araştırmalarla  gördük ki Kudüs’de yeme-içme maliyetleri  bizim için çok fazla maliyet oluşturacaktı.

Örneğin yarım litrelik plastik şişe su 6 şekel. Bu da Türk lirasıyla 8,5 TL ediyor. Somon ekmeği 5 şekel bu da 7 TL demek oluyor. Bu fiyatların durumu anlatmak için gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Bu kadar pahalı bir şehirde alışveriş yapamayacağımız ortada, bu yüzden biz de arkadaşlarımızla beraber çantalarımıza olabildiğince yiyecek yerleştirmeye karar verdik ve hazırlıklarımızı bu şekilde yaptık.

Bu sırada uçaktaki bagaj konusuna da değinmemiz iyi olacaktır. Biz uçuşumuzda pegasus havayollarını kullandık ve bagaj hakkı almadık. Sadece havayollarının bize tanıdığı el bagajı hakkını kullandık. El bagajı sınırı genellikle havayolundan havayoluna değişiklik gösterebiliyor. Pegasus havayolları maksimum 8 kg el bagajı hakkı tanıyor ama bizdeki çantaların neredeyse hepsi 8 kg’den fazlaydı. Eğer sizin de bu tür bir durumunuz olursa çanta kontrolü sırasında görevliler bu durumu pek sorun etmiyorlar. En azından biz de sorun etmediler.

PASAPORT KONTROL MESELESİ

Uçuşumuz 1 saat 35 dakika sürdü. Havaalanına indikten sonra pasaport kontrolünde bir sorun çıkmazsa, birkaç dakika içinde kontrolden geçmiş oluyorsunuz. Fakat bazen nedensizce pasaport kontrolünden geçirmeyip sizi sorguya yönlendirebiliyorlar. Bu sorguda eğer pek fazla İngilizce bilmiyorsanız birkaç soru sorup sizi kontrol noktasında geçiriyorlar. Bu sorgu durumu İngilizcesi iyi olan kişilerde daha fazla sürebiliyor. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız, İngilizcenizin iyi olmadığını söyleyerek ve sorulara kısa cevaplar vererek bu sorgu safhasını daha hızlı atlatabilirsiniz.

ULAŞIM MESELESİ

Hostelimize ulaşmak içinse biz havaalanı dışındaki otobüsleri kullanarak ulaşımımızı sağladık. Bu otobüsleri kullana bilmek için yanınızda şekel olmalı. Otobüse binmeden önce paranızı şekel yaptırmayı unutmayın. Otobüsten sonra Mescid-i Aksa çevresine varabilmek için bir de tramvayı kullanmanız gerekli. Tramvaya binmek içinde duruklarda bulunan otomatlardan biletinizi alabilirsiniz. Ve bu şekilde rahatlıkla ulaşımınızı sağlayabilirsiniz.

KALACAK YER MESELESİ

Kalacak yer konusunda ise arkadaşlarımla beraber Old City’de bir hostel kiraladık. Biz hostel olarak Petra Hostel’i seçtik. Sahibi Müslüman bir Filistinli. Burayı seçmemizdeki en büyük etmen ucuz ve Mescid-i aksaya yakın olmasıydı. Fakat hostele yerleştiğimizde hostelin aşırı kirli olması, odaların, nevresimlerin, tuvaletlerin kirliliği bizi çok fazla rahatsız etti. Eğer siz de hostelde kalmayı düşünüyorsanız yanınızda yastık kılıfı getirmeyi unutmayın ve aynı zamanda kirli ortamda asla yatamam derseniz hostel seçiminizi yaparken iyi araştırmanızı ve daha önce kalmış misafirlerin yorumlarını okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Çektiğim fotoğraflardan daha fazlasına göz atmak için instagram sayfama bakabilirsiniz.

Kocaeli Üniversitesi iletişim fakültesinde vasat bir öğrenci.